“A legmagasabb kitüntetés
mások szolgálata.”

Max Brooks

Konduktív pedagógiai ellátás

Skitterphoto, Pexels

A konduktív pedagógia elsősorban központi idegrendszeri sérült-, megkésett mozgásfejlődésű-, sajátos nevelés igényű gyermekek komplex fejlesztésével foglalkozik.

Mivel a korai életkorban a fejlődésben lévő funkciók megfelelő kialakításáról van szó, ezért a csecsemőkorban elkezdett konduktív nevelés eredményesebb. A konduktív fejlesztés során olyan gyermekekkel foglalkozunk, akik a központi idegrendszer károsodása miatt nem életkoruknak megfelelően fejlődnek. A fejlesztő folyamat a családtagok bevonásával történik. Közösen fogalmazzuk meg céljainkat és azokat együttműködve érjük el. A kóros tartások, a másodlagos tünetek megelőzhetők, ezáltal elérhetővé a korai integráció lehetősége.

A foglalkozások során a gyermek életkorát, képességeit figyelembe véve kialakított nevelési programban a mozgás és kognitív képességek komplex fejlesztése zajlik. A gyermekek fejlődését figyelemmel kísérve, játékos formában építjük be a mindennapokba a tanult mozgásformákat, ezzel segítve a gyermekeket a megfelelő ritmusú fejlődésben, illetve a minél önállóbb életvitel kialakításában.

Ha a gyermekeknél a szülők mozgásszegénységet, kóros tartást, viselkedési problémát, passzivitást észlelnek, a gyermekorvossal, védőnővel együttműködve az országos vagy megyei szakértői bizottság javaslatára konduktív nevelésben részesülhetnek.